Weer internet! Dus berichten!

Jeej!
We zijn weer online en dat betekent weer berichten vanaf mijn zijde. Ook al had ik internet op mijn werk vind ik het altijd onbehoorlijk om in de baas zijn tijd dat te besteden aan dit soort dingen. Je bent immers op je werk om te werken en niet om prive zaken te doen.

Maar wat was nu het euvel? In april had ik ook al problemen met internet en toen bleek dat in onze wijkkast er een oud printplaatje zat die nog "mechanisch" werkte. Deze was vervangen voor een digitale die beter zou werken. Dit was inderdaad het geval toendertijd, maar helaas bleek het maar van korte duur want het euvel kwam weer terug. De verklaring nu?
Het kaartje had een te hoge signaalwaarde die hij uitzendde. Hoe dat kwam? Nou het kon twee redenen zijn.

A. Het kaartje had een leven van zichzelf
B. Een monteur had die handmatig aangepast.

Beide zijn zeer onwaarschijnlijk, maar nadat de monteur handmatig de signaalwaardes had goed gezet werkt het nu weer naar behoren.... Vreemd verhaal dus. Nu maar hopen dat het niet nogmaals gebeurd!

Reacties

Populaire posts