Prinsjesdag de dag van extra lasten

Voor veel mensen is het wel duidelijk dat prinsjesdag de dag van extra lasten ging worden, maar hoeveel extra? Dat is altijd de grote vraag aangezien dit zeker na eergisteren duidelijk is geworden dat het aan je inkomen gaat liggen.

Alles net onder 35000 euro zorgt voor meer geld per jaar, en alles erboven juist voor minder euro's per jaar. Ik heb nog niet exact uitgerekend hoeveel het nu voor ons gaat schelen, maar ik geloof dat we toch net in het positieve vallen.

Maar verder vind ik de maatregelen nogal tegenvallen. Er zitten geen structurele verbeteringen in de pijpleiding en er wordt niets gedaan aan het bankwezen. Persoonlijk vind ik dit alles een slechte zaak omdat we dus puur bezig zijn met 6 miljard eenmalig te bezuinigen zonder dat dit in de toekomst ervoor gaat zorgen dat onze economie wordt gestimuleerd.....

Met andere woorden, volgend jaar gaan we opnieuw bezuinigen omdat de economie wederom niet aantrekt. We zullen zien of onze export genoeg op kan leven dat deze het consumentengedrag kan compenseren. Want zoals iemand op het journaal ook zei. Het is leuk dat je wordt verteld dat je meer moet uitgeven of zaken moet vervangen, maar dan moet je wel het geld ervoor hebben, en zolang ze geld bij mij weghalen hou ik alleen maar minder over om uit te geven!


Ik zal nog een aparte blog over besteden hoe de in's en out's precies zijn voor de verschillende groepen in Nederland. Helaas had ik hier gisteren niet meer de tijd voor!

Fijne donderdag!

Reacties

Anoniem zei…
Ik vind het juist een slechte zaak dat we ieder jaar teveel geld uitgeven en die staatsschuld niet aflossen. Maar het is inderdaad stom om pas te gaan bezuinigen als 't krap is. Dat had men in de jaren 90 moeten doen tijdens de gouden tijden.

Populaire posts